Czy wiesz, że deklarację wyboru lekarza rodzinnego możesz złożyć także przez Internetowe Konto Pacjenta (IKP)?
Zobacz jakie to łatwe i szybkie!
1. Zacznij od zalogowania się na swoje konto IKP na stronie pacjent.gov.pl Możesz to zrobić używając swojego portalu zaufanego, e-dowodu lub konta bankowego.
2. Na samej górze po prawej stronie w menu znajdziesz zakładkę „Moje konto”. Kliknij tutaj!
3. Na dole strony w obszarze zatytułowanym „Twoja Podstawowa Opieka Zdrowotna (POZ)” znajdziesz informację na temat swojego lekarza rodzinnego. Znajdziesz tam również opcję „wypełnij deklarację” na niebieskim polu – kliknij tutaj!
4. Wyświetla się formularz, na którym powinieneś zweryfikować swój adres zamieszkania. Następnie w polu „wybierz placówkę” wpisz województwo, które zamieszkujesz, miejscowość i opcjonalnie także ulicę. System wyświetli Ci dostępne poradnie lekarza rodzinnego w Twojej okolicy.
Z listy wybierz poradnię, do której chciałbyś należeć. Zaznacz, który raz wybierasz poradnię lekarza rodzinnego w ciągu bieżącego roku kalendarzowego.
Podobnie w przypadku lekarza – wybierz interesującego Cię specjalistę oraz zaznacz, który raz w bieżącym roku kalendarzowym dokonujesz takiego wyboru.
5. Teraz wystarczy kliknąć niebieskiego pole „Podpisz deklarację”. Wówczas system wyświetli Ci podgląd wypełnionej deklaracji oraz umożliwi złożenie podpisu elektronicznego – profilem zaufanym lub certyfikatem kwalifikowanym.
Przychodnia lekarza rodzinnego ma 7 dni na zatwierdzenie Twojej deklaracji. Jeśli informacja o Twoim wyborze nie pojawi się w tym czasie na koncie IKP – skontaktuj się z wybraną placówką i poproś o weryfikację zdarzenia.